فیلتر بنزین ماکسیما

بنزین مصرفی خودرو حاوی املاح و کثیفی های زیادی میباشد که می تواند وارد موتور خودرو شود و عملکرد آن را دچار اختلال کند. به همین دلیل در مسیر باک بنزین فیلتری به نام فیلتر بنزین قرار دارد. که مانع از ورود این املاح میشود. برای عملکرد بهتر خودرو باید این فیلتر را هر چند وقت یکبار تعویض کرد. تا هم عملکرد خودرو افزایش یابد و هم از آسیب جدی به بخش های مهمی از خودرو جلوگیری شود. در این مطلب میخواهیم شما را با فیلتر بنزین ماکسیما، عملکرد آن و نشانه های زمان تعویض آن آشنا کنیم.

ساختار و عملکرد فیلتر بنزین ماکسیما

بطور معمول باک خودرو که عموما از فلز یا متریال های با دوام بالایی تشکیل میشوند، محل رسوب ذرات معلق در بنزین میباشند. این ذرات با تکان های خودرو در بنزین شناور می شوند و در مسیر ورود به پیشرانه حرکت می کنند. اما وجود فیلتر بنزین ماکسیما در سر راه مسیر ورودی بنزین به موتور سبب پاکسازی بنزین می شود.
این کار توسط کاغذ های مقاوم در برابر بنزین صورت می گیرد. به شکلی که آلودگی ها در این کاغذ گیر افتاده و از ادامه مسیر باز می مانند. فیلتر های بنزین از ابتدای تاریخ در چندین نوع گوناگون تولید شده اند. برای نمونه فیلترهای بنزین خودروهای کاربراتوری بسیار ساده تر هستند چونکه دهانه ژیگلور درون کاربراتور حدود ۰.۵ میلیمتر است و ذرات خیلی ریز مشکلی به وجود نمی آورند.
همچنین در پیشرانه های کاربراتوری بنزین بعلت خلاء حاصل در منیفولد گاز بدون سیلندر مکش می شود. که به همین علا فشار زیادی روی فیلتر سوخت نمیباشد. اما در خودروهایی با پیشرانه انژکتوری دهانه سوزن های انژکتور حدود ۰.۲ میلیمتر است. به همین دلیل باید کوچکترین آلودگی بوسیله فیلتر بنزین گرفته شود و بنزین بدون هیچ آلایندگی به سیستم انژکتور برسد. همچنین در این پیشرانه پمپ بنزین دارای فشار بیشتری است تا بتواند بنزین را به محفظه احتراق بفرستد.

زمان تعویض فیلتر بنزین ماکسیما

تعویض فیلتر سوختِ ماشین های قدیمی حداقل هر ۲ سال یا ۵۰۰۰۰ کیلومتر میباشد. در مدل‌های جدیدتر، این فاصله می‌تواند طولانی‌تر شود.

بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا فیلتر سوخت شما احتیاج به تعویض دارد یا خیر، انجام تست فشار سوخت بوسیله مکانیک می‌باشد. این تست نشان می دهد که پمپ سوخت چه مقدار بنزین را از خود عبور می دهد، چرا که یک فیلتر معیوب باعث کاهش فشار بنزین می شود. مقدار نرمال فشار حدود ۳۰ تا ۶۰ PSI است.
عدم تعویض به موقع فیلتر بنزین ماکسیما باعث ایجاد اشکالات زیادی در سیستم شما می شود. درست مانند هر فیلتر دیگری در یک وسیله نقلیه، در نهایت فیلتر سوخت فرسوده میشود و وظیفه خود را به درستی انجام نمیدهد.
محل فیلتر بنزین به نوع وسیله ی نقلیه بستگی دارد. برخی وسایل نقلیه از فیلترهای سوختی استفاده می‌کنند که در خط سوخت رسانی نصب میشوند، در حالی که بعضی از آن‌ها در داخل مخزن سوخت قرار دارند.

شما میتوانید فیلتر بنزین ماکسیما را از فروشگاه ماکسیما کلاب تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *