معرفی کامل دیسک و صفحه کلاچ ماکسیما

دیسک و صفحه کلاچ (لوازم یدکی ماکسیما) به دلیل اینکه وظیفه ی انتقال نیرو را بر عهده دارند جزو قطعات بسیار مهم ماکسیما به شمار می روند. به همین دلیل در صورت بی کیفیت بودن آن، دوباره مجبور به تعویض این قطعه خواهید بود. در غیر این صورت احتمال آسیب جدی به گیربکس خودرو وجود دارد.

این صفحه برای شما که قصد خرید دیسک و صفحه کلاچ ماکسیما (لوازم یدکی ماکسیما) را دارید طراحی شده است. دیسک و صفحه کلاچ ماکسیما با برند های متنوعی در بازار عرضه می شود. به همین منظور می توانید با مشاوران مجموعه ماکسیما کلاب به شماره 09124046841 تماس بگیرید. و برای بررسی انواع برند ها و قیمت ها راهنمایی بگیرید.

برای جلوگیری از خرید کالای تقلبی، فروشگاه آنلاین ماکسیما کلاب این کالا را با ضمانت اصالت به شما عرضه میکند. بدین معنی که چنانچه بعد از دریافت کالا توسط خریدار، مکانیک مورد نظر، کالا را از لحاظ اصالت تأیید ننمود، می توانید قطعه را مرجوع و یا تعویض نمایید.

نحوه کار دیسک و صفحه کلاچ در ماشین دنده اتوماتیک

اگر اتومبیلی با گیربکس اتوماتیک دیده باشید، می دانید که دو تفاوت مهم بین گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی وجود دارد: در یک اتومبیل اتوماتیک پدال کلاچ وجود ندارد.

شما در یک اتومبیل با گیربکس اتوماتیک، دنده را تعویض نمی کنید. هنگامی که گیربکس کار می کند، همه چیز اتوماتیک است. هر دو گیربکس اتوماتیک و گیربکس دستی یکسان هستند ، اما روش کار آن ها کاملاً متفاوت است.

کار اصلی انتقال گیربکس اتوماتیک مانند گیربکس دستی این است که موتور را در سرعت معینی خودکار کند. در حالی که طیف گسترده ای از سرعت خروجی را ارائه می دهد.

چطور کلاچ و ترمز در یک اتومبیل اتوماتیک برای تغییر دنده ها کار می کنند؟

برای پاسخ به این سوال به پمپ سیال توجه کنید که در کنار مبدل گشتاور کار می کند. کارمبدل گشتاور هدایت پمپ سیال است و فشار حاصل از پمپ ترمزها و بندها را در مجموعه دنده های سیاره ای فعال می کند. یک روتور در محفظه پمپ می چرخد و محفظه هایی ایجاد می کند که باعث تغییر در حجم میشود. با کاهش حجم، مایع به چرخ دنده ها پمپ می شود. سپس با استفاده از کلاچ و ترمز باند ، سیگنال های هیدرولیک به گیربکس اتوماتیک شما ارسال می شوند و مبدل گشتاور را قفل می کنند. دیسک و صفحه کلاچ در گیربکس اتوماتیک به صورت اتوماتیک کار می کنند.

امکان قطع و وصل شدن نیروی موتور به گیربکس را دیسک و صفحه در گیربکس دنده برعهده دارد. جنس آن از فلز و فیبر بوده و ساخت ژاپن است.

هنگامی که ماشین در دنده یک قرار می گیرد و کلاچ رها می شود و اتاق خودرو به لرزه میافتد یا گاز زیاد میخورد زمان تعویض دیسک و صفحه خودرو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *