فیلتر هوا ماکسیما

سیستم فیلتر هوا ماکسیما یک سامانه متشکل از فیلترهای ساخته‌ شده از مواد گوناگون است. این فیلترها به موتور جهت حذف یا فیلتر کردن مواد خارجی مانند ذرات جامد، گرد و غبار و باکتری موجود در هوا کمک می‌کند. این عملکرد به‌ نوبه‌ی خود موتور را از نقص های گوناگونی همچون خوردگی، سایش، پارگی و دیگر مشکلات ناشی از آلاینده‌ها در امان نگه می‌دارد. فیلتر کردن همچنین کیفیت احتراق را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن، سیستم فیلتر هوا ماکسیما سبب جلوگیری از تنفس هوای مضر فضای بیرون توسط مسافرین می‌شود.

وظایف فیلتر هوا ماکسیما

فیلتر هوا ماکسیما نقش مهمی را در خودرو ایفا می کند. به طوری دیگر فیلتر هوا در اتومبیل ها دارای عملکردی نظیر ریه در بدن انسان است.
در نتیجه آلودگی فیلتر هوا و مسدودی آن می تواند به اصطلاح تنفس خودرو را دچار اختلال کند. اصلی ترین نقش فیلتر هوای ماشین، تصفیه هوای ورودی به سیستم احتراق و سوخت است. با اینکه قیمت فیلتر هوا در مقایسه با سایر قطعات اتومبیل بسیار کم و ارزان قیمت است، اما اگر آن را نادیده بگیرید می تواند مشکلات و هزینه های گزافی را در پی داشته باشد. یکی از وظایف فیلتر هوا ماکسیما، اثر آن در سوخت صحیح بنزین در اتومبیل میباشد، به طوری که در صورت انسداد آن، هوا به درستی به سوخت نمی رسد، در نتیجه سوخت بنزین کامل نمیباشد و این موضوع سبب می شود تا مصرف بنزین در اتومبیل افزایش پیدا کند. همچنین فیلتر هوا در بخش کابین نیز کاربرد دارد و موجب تصفیه هوای ورودی به کابین خودرو نیز می شود.

نقش فیلتر هوا ماکسیما در سوخت خودرو

فیلتر هوا نقش تنظیم میزان هوای ورودی به موتور و جذب ناخالصی ها و ذرات هوا را بر عهده دارد. کثیف بودن فیلتر هوای خودرو بر روی سوخت بنزین نیز اثر میگذارد و اگر به موقع تعویض نشود، و کثیف شود هوا به درستی به سوخت نمیرسد و مصرف بنزین در خودرو افزایش می یابد. هزینه تعویض فیلتر هوای ماشین بسیار کم است و به آسانی قابل تعویض است. عدم توجه به تعویض به موقع فیلتر می تواند مشکلات و هزینه زیادی در پی داشته باشد. پس عدم تعویض به موقع فیلتر هوا از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه نمیباشد و کثیف شدن فیلتر هوا، و عدم تعویض به موقع آن افزون بر افزایش مصرف سوخت بنزین سبب ناقص سوختن بنزین و در نهایت آلودگی هوا نیز می شود. در نتیجه می توان گفت فیلتر هوا ماکسیما از محیط زیست نیز حفاظت می کند.
با استفاده از فیلتر هوای ماکسیما در موتور خودرو افزون بر کاهش مصرف سوخت می توان عمر مفید موتور خودرو را افزایش داد. و آلودگی هوا را تا حد زیادی کاهش داد. پس هر چند ماه یک بار لازم است فیلتر هوای خودرو بررسی شود و در صورت کثیفی تعویض شود. با تعویض به موقع فیلتر هوا و تمیزی آن راندمان موتور خودرو افزایش می یابد. و احتراق سوخت خودرو کامل تر می شود. و به میزان زیادی در مصرف سوخت خودرو صرفه جویی خواهد شد.

نشانه های تعویض فیلتر

– افزایش چشمگیر مصرف سوخت
– مشکل احتراق، روشن شدن آهسته یا اشکال در روشن شدن
– مشکل احتراق در موتور
– نرم و روان کار نکردن موتور
– روشن شدن چراغ سرویس موتور

شما میتوانید فیلتر هوا ماکسیما را از فروشگاه ماکسیما کلاب تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *